bretagne-a-m2019.reismee.nl

Dag 1 + 2

30-05-2019

Eindelijk was het zover, we zijn op vakantie en onderweg naar Bretagne met de camper. Afgelopen zondag het meeste al in de camper gezet, zoals kleding, textiel en voedsel. Vanochtend op het gemakje de verse spullen gepakt, de boeken, en al het overige dat ook mee moest.

Volgens Arnoud zijn we te zwaar maar dat komt ook door de 2 fietsen die we bij ons hebben, die wegen al 26 kg per stuk.

Om 10.30 uur zijn we weggereden. Na 30 minuten was ik er al achter dat we de eieren vergeten waren, jammer dan, die verkopen ze overal.

Voor de Haringvlietbrug hebben we koffie gedronken, brug open en we moesten toch wachten, is het net zo makkelijk om even koffie te zetten. Na de koffie weer verder gereden en de brug ging weer open. Zijn toen maar blijven wachten tot ie weer dicht ging.

Arnoud wilde over Antwerpen, richting Lille naar Amiens, ik wilde de kustroute, duurt iets langer maar is veel leuker om te rijden. Het werd dus over Antwerpen, slechte keus. We hebben ongeveer

2 uur in de file gestaan/stapvoets gereden. Terug kijken we nog even hóé we teruggaan. Dit is zonde van de tijd.

Onderweg een camperplaats gezocht in de buurt van Amiéns. We zijn aangekomen in Long, camperplaats was vol maar voor hetzelfde geld mochten we ook op de camping staan. Mooie camping, ruime plekken en gratis douchen.

Na het eten een stukje gewandeld, het is een schitterende omgeving om te wandelen en te fietsen.

Nog even een wijntje gedronken, we zijn per slot van rekening in Frankrijk.

Morgen gaan we naar Peter en Christine in Lieurey. Daar gaan we deze keer wel eten maar niet overnachten, dat doen we in de camper.

31-05-2019

Vanochtend zijn we eerst gaan douchen, daarna ontbijt, de boel bij elkaar geraapt en op naar Lieurey.

Dat bleek toch nog een eindje rijden. De aanblik van de Pont du Normandië maakt aan het einde van de rit dan wel alles weer goed, wat een schitterende brug. Onderweg de camper op een parkeerplaats geparkeerd en geluncht, wel handig dat je alles bij je hebt. Er gaat toch niets boven zelf gezette koffie met opgeklopte melk.

Rond 15.00 uur hebben we ons gemeld bij Peter en Christine, was een beetje vroeger dan gepland maar dat maakte niet uit.. Wat een heerlijk weerzien. Peter was niet thuis en kwam even later maar toen zaten wij al aan de rosé.

De camper konden we niet kwijt bij hun op het terrein, de camper is te groot om de bocht te maken en de opening van het hek is iets te smal. Wij mochten ‘m bij de buren plaatsen, de bocht was beter te nemen en de ingang is iets breder, naast de spiegels aan weerszijden zo’n 5 cm. Prima plek om te overnachten.

Wij waren de enige gasten die vrijdagavond mee aten, was weer super gezellig en we hebben heerlijk gegeten. Van te voren aangegeven dat ik geen vlees meer eet en we kregen een heerlijk vismenu voorgeschoteld. De wijn was weer overvloedig aanwezig en allemaal even lekker. Rond 02.00 uur lagen we in bed. Christine had ons nog uitgenodigd om om 10.00 uur te komen ontbijten.

Chiara

Hoi Marjanne en Arnaud,
Zalig om jullie reis te mogen mee volgen, vooral omdat de camper nog helemaal vers in mijn geheugen ligt en ik er zelf met zoveel plezier in heb mogen slapen (en snurken!).
Zit met google maps naast me te kijken welke route jullie namen. Hoe je het ook draait en keer je zal altijd een stuk(je) door dat rottige België moeten. Is het geen file-leed, dan zijn het wel wegomleggingen...
De kustroute is zo mooi, jammer dat jullie die niet namen. Misschien op de terugweg?
Gelukkig kon de camper bij de buren door de bocht, want één keer een flinke schram is wel genoeg...
Geniet van deze prachtige streek. liefs uit Brussel, Chiara

Johan

Hi zus, wij waren sinds donderdag in de Vogezen met motor (op aanhanger). Maandag terug gereden. Zie nu pas je verhaal. Veel plezier en goed weer. xx

Coby

Beetje late reactie maar wij zijn vandaag teruggekomen uit Oostenrijk. Leuk om jullie belevenissen met de camper mee te maken.