bretagne-a-m2019.reismee.nl

home sweet home

07-06-2019

Na het onbijt direct weggereden op weg naar een camping in Machecoul.

In St Quay Portrieux was een omleiding en we gingen slinger de slang door het dorp. Op de hoek van een straat stond een verkeersbord dat de weg doodlopend was, welke dit zou moeten zijn was niet duidelijk rechtdoor of rechtsaf. Ik zette de camper in zijn achteruit en het was direct boem tegen een kleine auto aan die recht achter ons stond. Uitgestapt en even met de dames gesproken. Of er een schade formulier ingevuld diende te worden wisten ze niet, even de echtgenoot bellen. Bij ons is het omhulsel van het linker achterlicht van de fietsendrager kapot, de lampjes werken nog wel. Bij de dames was de kentekenplaat en het omhulsel van de plaat gedeukt. Volgens mij nog een paar schrammen op de lak maar volgens de moeder was dit niets, ook goed. Vader kwam en vond het niet nodig om een schadeformulier in te vullen, was goed zo. Erg nobel van deze mensen. We hebben ze voor de eventuele kosten van een nieuw omhulsel € 50.00 gegeven, zij blij, wij blij.

Na dit kleine intermezzo zijn we doorgereden naar de volgende bestemming. Onderweg hebben we heel veel regen gehad en heel veel wind. Arnoud is gaan rijden en daar was ik wel blij mee vanwege de wind en de hoge bruggen die we over moesten. Rond Nantes was het heel erg druk en hebben we even in de file gestaan. Daar in de buurt ook maar even een paar boodschapjes gedaan en weer door.

Rond 16.00 uur waren we op de camping en het bleef maar regenen.

Na het eten was het toch mooi even droog en ben ik even een stukje gaan wandelen, 30 minuten denk ik. De laatste 100 meter flink doorstappen, het begon al te druppelen en het is niet fijn om zeiknat de camper in te komen. Het waaide behoorlijk hard en op de camping is een boom omgewaaid, je zal er maar onder staan met camper of caravan.

Op dit moment hebben we besloten om naar huis te gaan. Voor de volgende week werd alleen maar regen ergens op de dag aangegeven en temperaturen rond de 15 – 18 gr. In zo’n beetje heel Europa behalve midden en zuid Italië en Spanje. Heel de tijd in de camper zitten is ook niet alles dan kunnen we maar beter thuis zitten.

08-06-2019

Vannacht heeft het gestormd, heel hard geregend en hebben we ook nog een flinke hagelbui gehad. Wel gezellig dat tikken op het dak maar dat is dan ook alles.

Toen we opstonden was het wel droog maar er was geen stukje blauwe lucht te zien, alleen grauwe bewolking. Onderweg hebben we regenbuien gehad en ook zon. Naarmate we dichter bij de Belgische grens aankwamen kregen we steeds meer zon. Toch te vroeg naar huis gegaan, dat weet je nooit. Wij zijn om 10 uur vertrokken en waren rond 23.30 uur thuis. Nog even de stroom aangesloten, alleen voor de koelkast anders moesten we deze gelijk leeghalen en daar hadden we geen zin meer in. Nog wel de wijn uit de koelkast meegenomen en naar binnen. Gaya was redelijk ontstemd en wilde niet aangehaald worden. Na een glaasje wijn zijn we naar bed gegaan, lekker slapen in je eigen bedje…………….

En zo is er een eind gekomen na 10 dagen aan onze vakantie, in augustus gaan we nog een keer, misschien hebben we dan wél droog weer met een beetje zon.

Chiara

Danke voor het reisverslag. Lijkt me wijs om naar huis terug te gaan. Camperen in aanhoudende regen is niks leuk. dan maar beter thuis, bij de open haard. En Gaia draait wel weer bij...
Groetjes

Coby

Jammer dat het zo slecht weer was dat jullie naar huis zijn gegaan maar wel begrijpelijk. Volgende vakantie hopelijk beter weer.